Tuesday 18 November 2014

Bring Back thatThe Heat

I arrived in Mesa, Arizona on Wedneday, the 5th.
My first real hike! Michelle took me to the Camelback Mountain on Friday morning where we took the Cholla trail, which is supposed to be the easier one, but is still pretty hard! Apperently two months without exercising and american food didn't seem to help that. We had stunning weather, warmer than the german summer I'm used to. When we finally thought we're nearly there, we turned a corner and found out it was about another mile to go - a steep mile. So we decided to stop there, considering that I was close to fainting and we already made it further than most of the people. I got some awesome pictures that I want to share with you!

Ich bin am Mittwoch, den 5ten in Mesa in Arizona angekommen.
Mein erster echter Hike! Michelle hat mich Freitag morgens zum Camelback Mountain mitgenommen, wo wir die Cholla Route genommen haben, die einfacher sein soll, aber immer noch ziemlich anstrengend ist! Anscheinend helfen zwei Monate ohne Sport und mit amerikanischem Essen auch nicht unbedingt. Wir hatten super Wetter, wesentlich wärmer als ich es vom deutschen Sommer gewohnt bin. Als wir endlich dachten wir wären fast da, sind wir um die Ecke und sehen, dass es noch gut eine Meile mehr ist - eine steile Meile. (netter Reim, ich liebe Übersetzen :D ) Also haben wir beschlossen dort aufzuhören, bedenkend dass ich nah dran war umzukippen und wir es eh schon weiter geschafft hatten als die meisten. Ich hab ein paar richtig schöne Fotos machen können, die ich euch gerne zeigen möchte.

Camelback Mountain











No comments:

Post a Comment